lundi 4 mars 2013

J.E. Castelnau : LOU PACHE EVANGELIC - LE PACTE ÉVANGÉLIQUE

.


 
LOU PACHE EVANGELIC

A MOUSSU LOU PASTOU BENOUÈT-LEENHARDT

(En remembrança de la ceremouniè de counsecracioun de Moussa Arnaud
couma.ministre dau Sant-Evangèli à Seta)



Era un dijôu mati, vint-e-cinq de nouvembre.
Oh! la poulida fèsta !... Embé gau me remembre
De ce qu'en aquel jour faguèt batre lou cor
De l'ouncle e dau nebout, qu'an lou parauli d'or.

Couma de grans de blat sus Taira mai que plena
Lou temple èra clafit d'amas de touta mena;
De-long de la paret e dejout chasque arcèu,
Que fourmavou tapis, que fourmavou tablèu,
Tout ce qu'espelissiè de bonur dardaiava,
E dins la Bibla ouvèrta un soûl se miraiava
Pèr mi hou veire Dieu just à Furous moumen
De soun pache eternal; e, pèr lou seramen,
Dins lou pargue crestian vint pastours en sesiha
Pèr counfessà la fe de la granda famiha
Fasièn lou roundelet, toutes lou bras levât
Sus lou que d'à-ginouls, umble, s'èra agrouvat.
Subran, de cants divins as canous de l'ourguena
Fasièn monta-e-davala, e dins la voués serena,
Venièn s'entre-mesclà pèr traire vers l'azur
La joia la pu santa e l'inné lou mai pur!
Pioi, quand tout seguèt siau, après una preguièira,
Lou ministre, esmôugut, en aut de la cadièira,
Sans desgrunà lou fruch que pendoula au ramèu,
Sans espoussà la flou qu'embarra un pau de mèu
Pèr un briéu soulamen à l'aubre de la vida,
 
                              Diguèt :  
 
« La saba monta ounte Dieu la couvida,
E pamens, que de fes l'ourtiga la pounis,
Mau-grat l'aflat sacrât que sèmpre l'abounis ;
Que de fes'au printèms, dejout sa rusca amiga,
De-jour couma de-nioch un vèrme la rousiga
En creseguent de poudre à-founs la devouri !
Mes ce qu'escala amount sap que pot pas mouri,
E vaqui couma vai que lou devé fai viéure ;
Car, pèr tant grèu que siègue,eslaugè couma un ciéure
A l'ama que l'aganta, e la tiéuna, o moun fiéu,
Se n'en destacarà que pèr anà vers Dieu! »

                         Lou lévite respond:

« Gramecis ! Au vièiounge,
Couma dins ma jouvença, aurai d'aquel bèu sounge
Eterna remembrança ! A moun draiôu flourit,
Amai siègue espignous, me tendrai d'abarit
Libramen, voulountous ; vole pas d'autra draia
Pèr trepà l'eisistènça... An ! moun ama, varaia
Couma l'estella au ciel, pèr traire un pau de lum
Sus l'escur de la vida e dins soun revoulum...
Que l'Esperit-Sant bufe à moun cor, sus ma bouca,
La paraula assoulaira, e qu'un jour fague souca
Subre lou terradou clavelat de la crous
Que moun Mèstre pourtèt, e serai mai qu'urous !...
Quand vole counquistà dau sublime eiritage
Lou floc que me revèn au jour dau grand partage,
— Es bèu de l'afourti dins aqueste troupèl
Ounte soui tout-escàs qu'un pastour ben nouvel, —
N'es pas tout unimen pèr reprene à moun paire
Sa rauba pastourala ! 0 tus, ma bona maire,
Que m'as après l'espèr, la douçou, la pietat,
Saves qu'en Dieu sus-tout sempre ai mes ma fiertat!.
E pèrjvautres, ancians pounchès de l'Evangèli,
Pèr vautres, proufessous que trasès couma l'èli
Lou perfum lou mai dous, ioi, que d'aqueste banc
Moun record amistous voule e vers Mountauban
Sje pause quaucas fes ; mes dins aqueste temple,
Jout l'iol de l'Eternal que de-longo countemple,
Pèr lou que m'a servit de paire à tout moumen
Aimât e benesit demore eternamen !... » 
 
............................................................................

Era un dijôu mati, vint-e-cinq de nouvembre.
Oh ! la poulida fèsta !... Embé gau me remembre
De ce qu'en aquel jour faguèt batre lou cor
De l'ouncle e dau nebout, qu'an lou parauli d'or.


Seta, lou 2 de Desèmbre de 1886.



*+*+*




LE PACTE ÉVANGÉLIQUE
A MONSIEUR LE PASTEUR BENOIT-LEENHARDT

(En souvenir de la cérémonie de consécration de Monsieur Arnaud
comme ministre du Saint-Évangile à Cette)

C'était un jeudi matin, le vingt-cinq novembre. —
Oh! la belle fête!... Avec joie je me rappelle — de
ce qui en ce jour fit battre le coeur — de l'oncle et du
neveu à la parole d'or.

Comme des grains de blé sur l'aire plus que pleine,
— le temple était bondéj d'âmes de toutes races, —
le long du mur, et sous chaque arceau, — formant
tentures, formant tableaux, — tout ce qui apparaissait
scintillait de bonheur, — et [dans la Bible ouverte un
seul se mirait, — pour mieux voir Dieu, juste à l'heu-
reux instant — de son pacte éternel ; et pour le ser-
ment, — dans le bercail chrétien, vingt pasteurs as-
semblés — pour confesser la foi de ïlajgrande famille
— formaient cercle, tous le bras levé — sur celui qui
humblement à genoux s'était prosterné. — Soudain,
des chants divins aux tuyaux de l'orgue]—montaient
et descendaient, et dans la voix sereine — venaient
se mêler pour jeter vers les cieux — la joie la plus
sainte et l'hymne le plus pur ! — Puis, quand tout
revint silencieux, après une prière —le ministre 69,
ému, du haut de la chaire, — sans égrener le fruit qui
pendille au rameau,— sans effeuiller la fleur qui ren-
ferme un peu de miel — pour un instant seulement
à l'arbre de la vie, — dit :
 
« La sève monte là où Dieu la convie ; — et pour- 
tant, que de fois l'ortie la pique, — malgré le souffle
sacré qui sans cesse la réconforte ; — que de fois au
printemps, sous son écorce amie, — de jour comme
de nuit un ver la ronge — convaincu de pouvoir la dé-
vorer tout à fait ! — Mais ce qui vers le ciel gravite sait
qu'il ne peut point mourir, — et voilà comment le de-
voir fait vivre; — car, pour si lourd qu'il soit, il est
léger comme un liège — à l'âme qui l'étreint, et la
tienne, mon fils, — ne s'en détachera que pour aller 
vers Dieu. »

                                Le lévite répond :

« Grand merci ! dans la vieillesse — comme dans
ma jeunesse j'aurai de ce beau songe — un éternel
souvenir ! A mon sentier fleuri, — quoiqu'il soit
épineux, je resterai fortifié, — librement, volontiers;
je ne veux point d'autre route — pour parcourir
l'existence... Allons, mon âme, chemine — comme
l'étoile au firmament, pour répandre un peu de lu-
mière — dans les ténèbres de la vie et dans ses tem-
pêtes... — Que l'Esprit-Saint souffle en mon coeur,
sur ma bouche, — la parole consolatrice, pour qu'elle
fasse souche un jour — sur le sol cloué de la croix —
que mon Maître y porta, et je serai plus qu'heureux!...

Lorsque je veux conquérir du sublime héritage — le
lot qui me revient au jour du grand partage — (il est
beau de l'affirmer, dans ce troupeau — où je suis à
peine un pasteur bien nouveau), — ce n'est pas seule-
ment pour revêtir de mon père 70, — la robe pastorale I
0 toi, ma bonne mère, — qui m'as appris l'espérance,
la douceur, la piété, — tu sais qu'en Dieu sur toutes
choses j'ai toujours placé mon orgueil!...— Et pour
vous, anciens piliers de l'Évangile, — pour vous, pro-
fesseurs qui répandez comme le lis—le parfum le plus
doux! aujourd'hui, que de ce banc — mon souvenir
affectueux vole et vers Montauban — se pose quelque-
fois ; mais dans ce temple, — sous l'oeil de l'Éternel,
que je contemple sans cesse, — pour celui qui m'a
servi de père à tout instant, — aimé et béni qu'il de-
meure éternellement !
................................................................................

C'était un jeudi matin, le vingt-cinq novembre. —
Oh! la belle fête!... Avec joie je me rappelle — de
ce qui en ce jour fit battre le coeur — de l'oncle et du
neveu à la parole d'or.
 

Cette, 2 décembre 1886





.

Aucun commentaire: